SALZBURG
Salzburg, 2018/20
Seit jeher ist es mein Wunsch, dass ein Bild von Salzburg entsteht!
Zunächst ein Modell von Salzburg, von der Salzburg.
Alles drum herum ist weich und wandelbar.
Für das Bild soll sich das umkehren- die Burg wird weich (Pappendeckel), die Umgebeung wird hart (Fotografie).
Die Salzburg steht gleich einer Skulptur in einer Stadt die keine Skulptur braucht, auch keine Architektur, alles ist natürlich vor gegeben. Die Salzburg ist ein Wolkenkratzer, nie eingenommen durch den Feind.
Die Malerei der Gegenwart lernt von der Salzburg dass die Bilder immer wieder zu verändern sind, so wie der Stier, der von den „Salzburger Stierwaschern“ immer wieder übermalt wurde.
Lois Renner
For many years it has been my dream that an image of Salzburg arises!
First a model of Salzburg, of the Salz-Burg.
Like a rock sculpture, the fortress stands in the middle of the city.
Everything around is toned-down, soft and changeable.
Like a rock sculpture, the fortress stands in the middle of the city.
Everything around is toned-down, soft and changeable.
Great Picture / also about male and the city /
male sexuality and male vulnerability /
with the fortress playing the rock dick /
and the city playing the software /
In a way, it’s anti-capitalist sexuality /and /in Corona times it’s also an universal vulnerability symbol /instead of fertility or phallus, as the hardware.
A very soft apocalypse, and a beautiful depiction of fear.
male sexuality and male vulnerability /
with the fortress playing the rock dick /
and the city playing the software /
In a way, it’s anti-capitalist sexuality /and /in Corona times it’s also an universal vulnerability symbol /instead of fertility or phallus, as the hardware.
A very soft apocalypse, and a beautiful depiction of fear.
Art always makes intimacy transcendent.